torsdag 29. april 2010

BILLIG MEGLER

Hvorfor velger vi "nøkkelprodukter" i kolonialbutikken? Hvorfor velger vi et bilmerke? Hva med klesplaggene. eller snekkeren? Svaret er oftest sunnere, tryggere, høy status eller godt omdømme. Noen ganger handler vi tjenester etter følelser og status. Eller rett og slett sunn fornuft. Andre ganger handler vi fordi det er billig. Hvilke tjenester handler vi for at det er billig?

Det er forskjell på folk og det er forskjell på meglere. Det er også stor forskjell på salg av tjenester vs produkter. Får en samme produktet til rimeligere pris, velger man den billigste. Skal en velge tjeneste, er det ofte litt annerledes. Baserer en valget sitt kun på pris, regnes alle tjenesteytere ferdigheter og forusetninger likt. Like forutsetninger til å løse kundens behov. Behovet er for de fleste å omsette eller avhende deres største formue, boligen.

Eiendomsmeglere i Norge er en svært konkurranseutsatt bransje, med mange aktører og kundene kan velge og vrake. Dette er sunt, da bransjen må jobbe hardt for å bli bedre. Ingen aktører har monopol på markedsføringmetodikk eller arbeidsmetode. I markedsføring kan derfor bransjen virke, i kundens perspektiv, like. Slik er det også med advokater, frisører, snekkere, vaskere, osv osv.

En frisør er en frisør. En megler er en megler.

Velger en derimot feil frisør, kan en bytte ved neste hårklipp. Meglere er annerledes; er boligen solgt. så er den solgt. Dyktig, middels god eller dårlig tjenesteyting. Er den fortsatt usolgt er bytte av megler ofte dyrt. Du må minimum dekke delvis vederlag og utlegg for forsøket.

En dyktig megler er ofte en klok investering! Vurder megler etter andre kriterier enn pris.

Lykke til med salget!



Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar